Hylla
Titel och upphov Så nås unga av alkoholreklam och alkoholbudskap
Utgivning, distribution etc.
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Anmärkning: Allmän
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Författaren har på uppdrag av IQ genomfört en studie vars syfte är att göra ett första försök att kartlägga och ge en bild av i vilken omfattning unga individer i Sverige nås av alkohol reklam och alkoholbudskap i olika kanaler. Det har inte varit en enkel uppgift men studien, som redovisas i denna rapport, ger nya insikter och bidrar onekligen till en förståelse om i vilken omfattning en genomsnittlig ung individ i Sveriges nås av alkoholreklam och alkoholbudskap under en medievecka. (Från förordet)
Term
Indexterm - Okontrollerad
Institutionsnamn
*00000583nam 122001937a 4500
*00128808
*00520161109125640.0
*008161109s2016 sw ||||e |00| ||swe c
*035 $a(SE-LIBR)19821692
*1001 $aJarlbro, Gunilla,$d1953-$0192168
*24510$aSå nås unga av alkoholreklam och alkoholbudskap / $ctext: Gunilla Jarlbro
*260 $aStockholm : $bIQ,$c2016
*300 $a16 s. : $bill.
*4900 $aIQ rapport ;$v2016:3
*500 $aOmslag: Alkoholreklam
*5208 $aFörfattaren har på uppdrag av IQ genomfört en studie vars syfte är att göra ett första försök att kartlägga och ge en bild av i vilken omfattning unga individer i Sverige nås av alkohol reklam och alkoholbudskap i olika kanaler. Det har inte varit en enkel uppgift men studien, som redovisas i denna rapport, ger nya insikter och bidrar onekligen till en förståelse om i vilken omfattning en genomsnittlig ung individ i Sveriges nås av alkoholreklam och alkoholbudskap under en medievecka. (Från förordet)
*650 4$aYoung adult
*650 4$aAdvertising
*650 4$aSocial media
*650 4$aAlcohol drinking
*653 $aUnga vuxna
*653 $aReklam
*653 $aAlkoholkonsumtion
*653 $aSociala medier
*7102 $aIQ$4pbl $0382848
*852 $hRapp.2226
*85641$uhttp://www.iq.se/public/assets/Documents/Alkoholreklam/IQ_Rapport_Sa_nas_unga _av_alkoholreklam_och_alkoholbudskap_2016-3.pdf $zFulltext
*856 $uhttp://www.iq.se/public/assets/Documents/Alkoholreklam/IQ_Rapport_Sa_nas_unga _av_alkoholreklam_och_alkoholbudskap_2016-3.pdf $zFulltext
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.