CAN:s bibliotek

En väg till ökad tillsyn : marknadsföring av och e-handel med alkohol och tobak : betänkande
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 10b28
Institutionsnamn
  • Sverige. Utredningen om tillsyn av marknadsföring och e-handel med alkoholdrycker m.m.
Titel och upphov
  • En väg till ökad tillsyn : marknadsföring av och e-handel med alkohol och tobak : betänkande
Utgivning, distribution etc.
  • Fritze, Stockholm : 2013
Fysisk beskrivning
  • 329 s. : ill.
Serietitel - ej biuppslagsform
  • Statens offentliga utredningar, ISSN 0375-250X ; 2013:50
Anmärkning: Innehåll
  • Sammanfattning. Författningsförslag. I Inledning. Utredningns uppdrag och arbete. Några politiska utgångspunkter. Allmänna utgångspunkter vid utformningen av en tillsynsreglering. Vissa begrepp. II Marknadsföring av alkohol och tobak. Gällande regler för marknadsföring. Den marknadsrättsliga lagstiftningens territoriella räckvidd. Tillsyn. Sanktionssystemet. En kartläggning av marknadsföringen av alkoholdrycker och tobak. Överväganden och förslag. III E-handel med hemleverans av alkoholdrycker. Allmänna regler om försäljning. Införsel genom yrkesmässig befordran eller annan oberoende mellanhand. Tillsyn, kontroll och sanktioner. Dagens e-handel med alkoholdrycker. Regleringen av e-handeln i Finland och Norge. Överväganden och förslag. IV Ikraftträdande, konsekvenser och författningskommentarer. Ikraftträdande. Konsekvensanalys. Författningskommentar. Särskilt yttrande.
Term
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
  • 9789138239780
*00003638cam 12200853 a 4500
*00127697
*00520130904091924.0
*008130621s2013    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a9789138239780
*035  $a(BOKR)9789138239780
*035  $a(SE-LIBR)14404295$x14404295
*035  $a14404295
*08204$a344.48505410262$223/swe
*0830 $a344.4850540262$223/swe
*1101 $aSverige.$bUtredningen om tillsyn av marknadsföring och e-handel med alkoholdrycker m.m.
*24513$aEn väg till ökad tillsyn :$bmarknadsföring av och e-handel med alkohol och tobak : betänkande /$cav Utredningen om tillsyn av marknadsföring och e-handel med alkoholdrycker m.m.
*260  $aStockholm :$bFritze,$c2013
*300  $a329 s. :$bill.
*4901 $aStatens offentliga utredningar,$x0375-250X ;$v2013:50
*5058 $aSammanfattning. Författningsförslag. I Inledning. Utredningns uppdrag och arbete. Några politiska utgångspunkter. Allmänna utgångspunkter vid utformningen av en tillsynsreglering. Vissa begrepp. II Marknadsföring av alkohol och tobak. Gällande regler för marknadsföring. Den marknadsrättsliga lagstiftningens territoriella räckvidd. Tillsyn. Sanktionssystemet. En kartläggning av marknadsföringen av alkoholdrycker och tobak. Överväganden och förslag. III E-handel med hemleverans av alkoholdrycker. Allmänna regler om försäljning. Införsel genom yrkesmässig befordran eller annan oberoende mellanhand. Tillsyn, kontroll och sanktioner. Dagens e-handel med alkoholdrycker. Regleringen av e-handeln i Finland och Norge. Överväganden och förslag. IV Ikraftträdande, konsekvenser och författningskommentarer. Ikraftträdande. Konsekvensanalys. Författningskommentar. Särskilt yttrande.
*650 4$aAlcoholic beverages
*650 4$aLegislation
*650 4$aTobacco
*650 4$aNorway
*650 4$aMarketing
*653  $aMarknadsföring
*653  $aLagstiftning
*653  $aAlkoholdrycker
*653  $aTobak
*653  $aDigitala medier
*653  $aElektronisk handel
*653  $aKartläggning
*653  $aFinland
*653  $aNorge
*830 0$aStatens offentliga utredningar,$x0375-250X ;$v2013:50$0264480
*852  $h10b28
*85641$uhttp://www.regeringen.se/sb/d/16827/a/220763$zFritt tillgänglig via www.regeringen.se
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Tillgängligt CAN 10b28