CAN:s bibliotek

Dom kallar oss värstingar : om ungas lärande i mötet med skola, socialtjänst och polis
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Diss.430
Titel och upphov
  • Dom kallar oss värstingar : om ungas lärande i mötet med skola, socialtjänst och polis
Utgivning, distribution etc.
  • Linneaus University Press, Växjö : 2010
Fysisk beskrivning
  • 201 s. ;
Serietitel - ej biuppslagsform
  • Linnaeus University dissertations ; 25
Anmärkning: Dissertation o.dyl.
  • Diss. Växjö : Linnéuniversitetet, 2010
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Frågor kring ungdomar och ungdomars livsstil kan studeras utifrån olika utgångspunkter. Denna studie tar avstamp i ett pedagogiskt perspektiv där ”det pedagogiska mötet” utgör ett bärande tema. Unga som är på väg att utveckla en problematisk livsstil kommer att delta i en rad möten med samhällets myndigheter. Vad möter dessa unga, dvs vilken kunskap och vilka värden kommuniceras i sådana möten? Vad lär sig de unga om sig själva och vad lär sig de om samhället? Det är frågor som ställs i denna studie, där representanter för skola, socialtjänst och polis får komma till tals och ge sin syn på åtgärder gällande unga i problem. (Från omslaget)
Term
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
  • 978-91-86491-38-3
*00003465cam 12200865 a 4500
*00126994
*00520101101143616.0
*008100925s2010    sw ||||e m    00| ||swe c 
*020  $a978-91-86491-38-3
*0247 $aurn:nbn:se:lnu:diva-8635$2urn
*035  $a(DiVA)urn:nbn:se:lnu:diva-8635
*035  $a(SE-LIBR)11927412$x11927412
*0410 $aswe$beng
*1001 $aEkberg, Margareta Stigsdotter,$d1955-
*24510$aDom kallar oss värstingar :$bom ungas lärande i mötet med skola, socialtjänst och polis /$cMargareta Stigsdotter Ekberg
*260  $aVäxjö :$bLinneaus University Press,$c2010
*300  $a201 s. ;
*4901 $aLinnaeus University dissertations ;$v25
*502  $aDiss. Växjö : Linnéuniversitetet, 2010
*5208 $aFrågor kring ungdomar och ungdomars livsstil kan studeras utifrån olika utgångspunkter. Denna studie tar avstamp i ett pedagogiskt perspektiv där ”det pedagogiska mötet” utgör ett bärande tema. Unga som är på väg att utveckla en problematisk livsstil kommer att delta i en rad möten med samhällets myndigheter. Vad möter dessa unga, dvs vilken kunskap och vilka värden kommuniceras i sådana möten? Vad lär sig de unga om sig själva och vad lär sig de om samhället? Det är frågor som ställs i denna studie, där representanter för skola, socialtjänst och polis får komma till tals och ge sin syn på åtgärder gällande unga i problem. (Från omslaget)
*650 4$aSweden
*650 4$aSocial work
*650 4$aJuvenile delinquency
*653  $aSverige
*653  $aSocialt arbete
*653  $aUngdomsbrottslighet
*852  $hDiss.430
*85641$uhttp://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-8635$uurn:nbn:se:lnu:diva-8635$zFulltext
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Dokument 
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Tillgängligt CAN Diss.430