Hylla
Titel och upphov Barns självrapporterade hälsa [Elektronisk resurs] : betydelsen av social t kapital i skolan och närområdet
Utgivning, distribution etc. Institutionen för Hälsovetenskap, Mittuniversitetet, Östersund : 2012
Filspecifika uppgifter
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform Mid Sweden University doctoral thesis, ISSN 1652-893X ; 121
Anmärkning: Allmän
Anmärkning: Dissertation o.dyl. Diss. (sammanfattning) Östersund : Mittuniversitetet, 2012
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Avhandlingen bidrar till en ökad kunskap om hur uppfattningar av social t kapital relaterar till barns självrapporterade hälsa och ger nya perspektiv med fokus på skola, närområde och urbana – rurala miljöer. Barns erfarenheter, åsikter och värderingar är betydelsefulla att ta i beaktande i det hälsofrämjande arbetet avseende deras social a miljöer. Det social a kapitalet i skolan och närområdet är påverkbart och behöver belysas på den politiska agendan. Avhandlingens resultat kan ligga till grund för utformandet av hälsofrämjande interventioner med fokus på social a relationer, tillit och normer i skolan och i närområdet. (Från sammanfattningen)
Anmärkning: Systemkrav och mediespecifika uppgifter
Term
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
*00004048cam 122010217a 4500
*00127437
*00520120716154011.0
*007cr||||||||||||
*008120218s2012 sw |||| om 00| 0 swe c
*020 $a978-91-87103-04-9
*0247 $aurn:nbn:se:miun:diva-15887$2urn
*035 $a(DiVA)urn:nbn:se:miun:diva-15887
*035 $a(SE-LIBR)12543451$x12543451
*0410 $aswe$beng
*08204$a613.0433$223/swe
*1001 $aEriksson, Ulrika,$d1976-
*24510$aBarns självrapporterade hälsa$h[Elektronisk resurs] :$bbetydelsen av social t kapital i skolan och närområdet /$cUlrika Eriksson
*256 $aText
*260 $aÖstersund :$bInstitutionen för Hälsovetenskap, Mittuniversitetet,$c2012
*300 $a46 s.
*4901 $aMid Sweden University doctoral thesis,$x1652-893X ;$v121
*500 $aHärtill 4 uppsatser
*502 $aDiss. (sammanfattning) Östersund : Mittuniversitetet, 2012
*5208 $aAvhandlingen bidrar till en ökad kunskap om hur uppfattningar av social t kapital relaterar till barns självrapporterade hälsa och ger nya perspektiv med fokus på skola, närområde och urbana – rurala miljöer. Barns erfarenheter, åsikter och värderingar är betydelsefulla att ta i beaktande i det hälsofrämjande arbetet avseende deras social a miljöer. Det social a kapitalet i skolan och närområdet är påverkbart och behöver belysas på den politiska agendan. Avhandlingens resultat kan ligga till grund för utformandet av hälsofrämjande interventioner med fokus på social a relationer, tillit och normer i skolan och i närområdet. (Från sammanfattningen)
*538 $aPDF
*588 $aNB: En av fyra uppsatser finns i fulltext
*650 4$aSocial environment
*650 4$aStudents
*650 4$aSchools
*650 4$aInterpersonal relations
*650 4$aHealth
*653 $aElever
*653 $aBarn
*653 $aSkolan
*653 $aSocial miljö
*653 $aSocial a relationer
*653 $aTillit
*653 $aHälsa
*830 0$aMid Sweden University doctoral thesis (Mittuniversitetet),$x1652-893X ;$v121
*852 $hDiss.454
*856 $uhttp://miun.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:503757$zFulltext
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.