CAN:s bibliotek

Barns självrapporterade hälsa [Elektronisk resurs] : betydelsen av socialt kapital i skolan och närområdet
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Diss.454
Titel och upphov
  • Barns självrapporterade hälsa [Elektronisk resurs] : betydelsen av socialt kapital i skolan och närområdet
Utgivning, distribution etc.
  • Institutionen för Hälsovetenskap, Mittuniversitetet, Östersund : 2012
Filspecifika uppgifter
  • Text
Fysisk beskrivning
  • 46 s.
Serietitel - ej biuppslagsform
  • Mid Sweden University doctoral thesis, ISSN 1652-893X ; 121
Anmärkning: Allmän
  • Härtill 4 uppsatser
Anmärkning: Dissertation o.dyl.
  • Diss. (sammanfattning) Östersund : Mittuniversitetet, 2012
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Avhandlingen bidrar till en ökad kunskap om hur uppfattningar av socialt kapital relaterar till barns självrapporterade hälsa och ger nya perspektiv med fokus på skola, närområde och urbana – rurala miljöer. Barns erfarenheter, åsikter och värderingar är betydelsefulla att ta i beaktande i det hälsofrämjande arbetet avseende deras sociala miljöer. Det sociala kapitalet i skolan och närområdet är påverkbart och behöver belysas på den politiska agendan. Avhandlingens resultat kan ligga till grund för utformandet av hälsofrämjande interventioner med fokus på sociala relationer, tillit och normer i skolan och i närområdet. (Från sammanfattningen)
Anmärkning: Systemkrav och mediespecifika uppgifter
  • PDF
Term
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
  • 978-91-87103-04-9
*00004048cam 122010217a 4500
*00127437
*00520120716154011.0
*007cr||||||||||||
*008120218s2012    sw |||| om    00| 0 swe c
*020  $a978-91-87103-04-9
*0247 $aurn:nbn:se:miun:diva-15887$2urn
*035  $a(DiVA)urn:nbn:se:miun:diva-15887
*035  $a(SE-LIBR)12543451$x12543451
*0410 $aswe$beng
*08204$a613.0433$223/swe
*1001 $aEriksson, Ulrika,$d1976-
*24510$aBarns självrapporterade hälsa$h[Elektronisk resurs] :$bbetydelsen av socialt kapital i skolan och närområdet /$cUlrika Eriksson
*256  $aText
*260  $aÖstersund :$bInstitutionen för Hälsovetenskap, Mittuniversitetet,$c2012
*300  $a46 s.
*4901 $aMid Sweden University doctoral thesis,$x1652-893X ;$v121
*500  $aHärtill 4 uppsatser
*502  $aDiss. (sammanfattning) Östersund : Mittuniversitetet, 2012
*5208 $aAvhandlingen bidrar till en ökad kunskap om hur uppfattningar av socialt kapital relaterar till barns självrapporterade hälsa och ger nya perspektiv med fokus på skola, närområde och urbana – rurala miljöer. Barns erfarenheter, åsikter och värderingar är betydelsefulla att ta i beaktande i det hälsofrämjande arbetet avseende deras sociala miljöer. Det sociala kapitalet i skolan och närområdet är påverkbart och behöver belysas på den politiska agendan. Avhandlingens resultat kan ligga till grund för utformandet av hälsofrämjande interventioner med fokus på sociala relationer, tillit och normer i skolan och i närområdet. (Från sammanfattningen)
*538  $aPDF
*588  $aNB: En av fyra uppsatser finns i fulltext
*650 4$aSocial environment
*650 4$aStudents
*650 4$aSchools
*650 4$aInterpersonal relations
*650 4$aHealth
*653  $aElever
*653  $aBarn
*653  $aSkolan
*653  $aSocial miljö
*653  $aSociala relationer
*653  $aTillit
*653  $aHälsa
*830 0$aMid Sweden University doctoral thesis (Mittuniversitetet),$x1652-893X ;$v121
*852  $hDiss.454
*856  $uhttp://miun.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:503757$zFulltext
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Dokument 
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Tillgängligt CAN Diss.454