Hylla
Titel och upphov Pedagogikens villkor inom öppen narkomanvård .
Utgivning, distribution etc. Institutionen för pedagogik, Univ, Växjö : 2004
Fysisk beskrivning
Serietitel - biuppslagsform Pedagogiska uppsatser / Växjö universitet, ISSN 1651-2871 ; 3
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Uppsatsen belyser villkoren för att behandling av narkotikamissbrukare i öppen vård leder till insikt, nya handlings- och tolkningsmöjligheter för klienterna. Som underlag för studien används styrdokument som har betydelse för den öppna narkomanvård en och intervjuer som har genomförts i samband med en uppföljningsstudie. En teoretisk anknytning görs till Habermas dubbla samhällsperspektiv och begreppen livsvärld och system. Öppen narkomanvård beskrivs som en pedagogisk praktik i spänningsfältet mellan individ och samhälle. (Från omslaget)
Term
Indexterm - Okontrollerad
Institutionsnamn Växjö universitet. Institutionen för pedagogik
ISBN
*000 am
*00113644
*008070120|2004|||||||||||e||||||||||0|swe|d
*020 $a91-974416-8-6$x91-974416-8-6
*1001 $aGustavsson Blommendahl, Jörgen
*24510$aPedagogikens villkor inom öppen narkomanvård .
*260 $aVäxjö :$bInstitutionen för pedagogik, Univ,$c2004$y2004
*300 $a92 s :$bill.
*440 0$aPedagogiska uppsatser / Växjö universitet,$x1651-2871 ;$v3
*520 $aUppsatsen belyser villkoren för att behandling av narkotikamissbrukare i öppen vård leder till insikt, nya handlings- och tolkningsmöjligheter för klienterna. Som underlag för studien används styrdokument som har betydelse för den öppna narkomanvård en och intervjuer som har genomförts i samband med en uppföljningsstudie. En teoretisk anknytning görs till Habermas dubbla samhällsperspektiv och begreppen livsvärld och system. Öppen narkomanvård beskrivs som en pedagogisk praktik i spänningsfältet mellan individ och samhälle. (Från omslaget)
*650 4$aAmbulatory care
*650 4$aRehabilitation
*650 4$aSubstance-related disorders
*650 4$aNarcotics
*650 4$aCommunication
*653 $aNarkomanvård
*653 $aÖppenvård
*653 $aKommunikation
*653 $aKlienter
*653 $aPersonal
*653 $aPedagogik
*7101 $aVäxjö universitet. Institutionen för pedagogik
*852 $h5d121
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.